قرارداد مشاوره شرکت فارسا ارگانیک
مشاوره کشاورزی

قرارداد مشاوره کشاورزی شرکت فارسا ارگانیک

چرا قرارداد مشاوره کشاورزی ضروری است؟

مشاوره رایگان قرارداد یکساله

جهت آگاهی از شرایط قرارداد یکساله لطفا این فرم را پر نمایید.

طی بازدیدهای مکرر که توسط تیم کارشناسی شرکت فارسا ارگانیک از نقاط مختلف کشور صورت گرفت موارد متعددی مشاهده گردید که به دلیل عدم آگاهی کشاورزان عزیز و عدم توجه ویژه به آن‌ها شاهد کاهش عملکرد و کیفیت محصول از یک سو و افزایش آفات و بیماری‌های گیاهان از سوی دیگر بودیم.

 

متاسفانه در اکثر موارد کشاورزان عزیز در زمانی اقدام به درخواست کارشناس یا مشاور می‌نمایند که کار از کار گذشته و خسارت زیادی بر این عزیزان وارد آمده و اگر کارشناسان دارای دانش و مهارت کافی باشند مدت زمان نسبتا زیادی برحسب وضعیت باغ باید زمان و انرژی صرف کنند تا باغ یا زراعت و یا گلخانه مورد بحث به شرایط خوب و قابل قبول برگردد.

بر همین اساس تعدادی از موارد مهم که باعث می‌شوند بحث قرارداد کشاورزی مشاوره‌ای جدی گرفته شود در ذیل آمده است. از عزیزان خواهشمندیم ضمن مطالعه دقیق این موارد توجه داشته باشند که استفاده از مشاور مناسب نه تنها هزینه به حساب نمی‌آید بلکه به دلیل کاهش هزینه‌های اضافه و افزایش درآمدی که ایجاد می‌‍شود یک سرمایه‌گذاری میان مدت به حساب می‌آید.

 

 

قرارداد مشاوره کشاورزی شرکت فارسا ارگانیک

چرا مشاوره در دنیای امروز انقدر مهم است؟

به دلیل تغییرات بسیار زیادی که در دنیای امروزی شاهد آن هستیم اکثر ما نیاز به مشاوره در بخش‌های مختلف داریم مثلا شرکت فارسا مشاور حقوقی، مشاور مالی و مشاور سلامت در کنار خودش دارد چرا که امروزه هزینه‌ها به شدت افزایش یافته و هزینه اشتباهات ما سرسام آور می‌باشد.

از این رو پیچیدگی دنیای امروز هر انسانی را به سمت استفاده از مشاوران با سواد، متعهد و با تجربه می‌برد.

در واقع مبلغی که ما برای مشاوره می‌پردازیم به دلیل کاهش اشتباهات احتمالی و افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌های اضافه در طولانی مدت به مانند یک سرمایه‌گذاری موثر کمک حال ما می‌باشد.

 

کار یک مشاور خوب چیست؟

 

 

یک مشاور خوب برای شما پل می‎سازد و با ساخت پل درست و به موقع ضمن کاهش مشکلات و موانع موجود برای شما، کمک می‌کند از بهترین مسیر ممکن از جایی که هستید به جایی که قصد دارید بروید.

 

برخی دلایل مهم که اهمیت مشاوره در بخش کشاورزی را نشان می‌دهتد در ذیل آمده است و سعی نمودیم به طور خیلی خلاصه در مورد مهمترین آنها توضیح دهیم لطفا با ما همراه باشید.

 

 

1- اشتباه در انتخاب محصول و رقم

متاسفانه طی بازدیدهای متعدد شاهد انتخاب محصول و یا رقم نامناسب بودیم. به گونه‌ای که کشاورز پس از گذشت سال‌ها از کشت محصول به این نتیجه رسید که این محصول یا رقم برای این منطقه مناسب نیست.

در نظر بگیرید چندین سال از کاشت درخت گذشته و حالا که درخت مورد نظر باید بار بدهد می‌بینیم محصول یا رقم مناسبی نبوده و سالها هزینه‌های زیاد مثل هزینه‌های کاشت، خرید نهال، کوددهی، آبیاری، هرس، پیوند و از همه مهم‌تر زمان، به هدر رفته و باید از ابتدا شروع به کار کنیم که هزینه‌های بسیار زیادی برای تخریب باغ قبلی و احداث باغ جدید نیاز است.

 

مثلا باغدار اقدام به کاشت انگور یا انار نموده است و به دلیل شوری بالای آب و خاک با کاهش شدید عملکرد مواجه شده و مجبور می‌شود این درختان را حذف کرده و به سمت کاشت درختانی مثل پسته برود که تحمل و مقاومت بیشتری به شوری بالای آب و خاک دارند.

 

در مثالی دیگر در بین ارقام پسته ارقام کله قوچی یا فندقی پسته به آب‌شور و یا کم‌آبی حساس هستند و کشت این ارقام پسته در مناطق شور و کم‌آب موفقیت آمیز نخواهد بود.

یا استفاده از نهال‌های غیراستاندارد و نامناسب، به دلیل پیچیدن ریشه اصلی بعد سالیان سال درختان ضعیف شده و شاهد حذف این درختان بودیم.

استفاده از پایه نامناسب در کشت باعث بروز بیماری‌های گیاهی متعدد و حذف بسیاری از درختان شده است.

یا عدم انجام آزمایش آب و خاک و یا وجود لایه سخت در بسیاری از موارد موجب گشته است که درختان بعد چند سال دچار عدم رشد و توقف رشد شده که کشاورز را مجبور به نابودی باغ نموده است.

مواردی از این دست بسیار زیاد است و امکان توضیح همه آنها وجود ندارد و به همین تعداد اندک بسنده می‌کنیم.

 

مشاوره کشاورزی

2- عدم رعایت اصول کشاورزی به خصوص تغذیه مناسب که باعث بر هم خوردن عدم تعادل مواد غذایی می‌گردد.

استفاده نامتعادل از کودهایی که برای تغذیه باید استفاده گردند موجب می‌گردد با گذر زمان شاهد بروز آفات و بیماری‌های گیاهی باشیم.

به طور مثال کمبود مس با گذشت زمان موجب افزایش بیماری قارچی، باکتریایی، نماتود و بسیاری از آفات می‌گردد.

در مثالی دیگر بیش بود ازت مثل مصرف زیادی اوره یا سولفات آمونیوم باعث افزایش بیماری‌های قارچی و آفات می‌گردد.

همچنین کمبود عناصری مثل سیلیس، کلسیم و پتاسیم باعث بروز آفات درجه دو مثل چوب‌خوارها و پوست‌خوارها می‌گردند که متاسفانه روز به روز شاهد افزایش این دسته از آفات مثل کرم خراط یا چوب‌خوار رزاسه هستیم.

مثال‌هایی از این دست بسیار زیاد هستند و به همین مقدار بسنده می‌کنیم.

 

قرارداد مشاوره کشاورزی

 

3- کاهش عملکرد محصولات با گذر زمان

در بسیاری از باغات با گذر زمان کاهش عملکرد هستیم چرا که کمبود عناصری مثل روی، منگنز، بور و بقیه عناصر با گذر زمان و عدم تامین مناسب آن‌ها سبب کاهش گلدهی، تبدیل گل به میوه و در نتیجه کاهش محصول می‌شود.

 

مشاوره کشاورزی

 

4- کاهش کیفیت محصول

مسلما عدم تعادل در مواد غذایی باعث کاهش کیفیت محصول از نظر رنگ‌آوری، بازارپسندی، انبارداری و … می‌گردد و فقط با انجام تغذیه مناسب و انجام صحیح اصول به‌زراعی و به‌باغی این امور ممکن می‌گردد.

 

عقد قرارداد مشاوره کشاورزی

 

5- کاهش پنجه زنی و باردهی در گندم، جو، برنج و سایر گیاهان

 

با افزایش میزان آهک در خاکهای کشور و بالا رفتن پی اچ خاک و از سوی دیگر بالا رفتن بی‌کربنات آب آبیاری و کمبود عناصر غذایی مثل فسفر و روی شاهد کاهش پنجه زنی و به طبع آن مصرف بیشتر بذر و کود اما کاهش عملکرد هستیم که بدون دارا بودن دانش کافی برای تامین مواد غذایی لازم و فراهم کردن شرایط جذب، این موارد اصلاح نمی‌گردند.

 

قرارداد مشاوره کشاورزی

 

6- فاصله نامناسب درختان و بوته‌ها

در بسیاری از موارد عدم رعایت فاصله مناسب بین درختان و ردیف درختان یا بوته‌ها به خصوص فاصله کم میان آن‌ها موجب گردیده که به دلیل رقابت درختان یا بوته‌ها برای جذب نور شاهد رشد بیشتر شاخه‌ها به سمت آفتاب به جای میوه‌دهی باشیم.

در واقع رشد رویشی بر رشد زایشی غالب گردیده است. همچنین رقابت بین ریشه‌ها برای جذب آب و موادغذایی سبب کاهش عملکرد گردیده است.

نکته شایان ذکر دیگر این است که تراکم زیاد باغات و زراعت باعث می‌گردد به دلیل وجود نور و هوای کم در درختان و عدم پوشش مناسب سم‌پاشی و محلول‌پاشی نتیجه ایده آل در این موارد حاصل نشده و کنترل آفات، بیماری‌ها و تغذیه برگی هم دچار اختلال گردد.

 

عقد قرارداد مشاوره کشاورزی

 

قرارداد مشاوره شرکت فارسا ارگانیک

15 سال تجربه در عرصه کشاورزی به همراه مشاوره و بازدیدهای مکرر که از نقاط مختلف کشور توسط کارشناسان مختلف شرکت فارسا از رشته‌های مختلف کشاورزی صورت گرفت ما را بر آن داشت تا با به کارگیری کارشناسان متخصص و ماهر و متخصص شما را در رسیدن به اهدافتان یاری دهیم.

امیدواریم در کنار هم و با عقد قرارداد مشاوره شرکت فارسا ارگانیک بتوانیم ارزش مناسبی به کشاورزی کشور اضافه کنیم. همچنین به افزایش کمیت، کیفیت و سلامت کشاورزی در کشور بیفزاییم.

 

 

 دریافت فرم خام قرارداد قرارداد مشاوره شرکت فارسا ارگانیک

دوستانی که قصد انعقاد قرارداد کشاورزی یکساله مشاوره با شرکت فارسا را دارند می‌توانند بعد از مطالعه پیش‌نویس قرارداد کشاورزی جهت هر گونه نظردهی و یا حتی اصلاح بندهای قرارداد یا انعقاد قرارداد با دفتر شرکت فارسا تماس بگیرند.

 

تلفن تماس: 33303266-023

برچسب‌ ها :

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0
سوالی دارید؟
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
X